Wednesday 18 April 2012

kenapa?? Abang??


Hmmm… aper sebenarnyer yg belaku?

Aku tak paham… kenapa nak past carwash kat anak dier lak.. tak untung ker…

Nak tunggu carwash tuh dapat untung baru nak takeover lek…well lately aku tolong mak aku berniaga.. so tak dapat tolong dier for the next time.. well.. aku rase dah sampai masa aku lupakan segala rancangan yang aku rancang tuk dier.. kenapa nak piker tentang org sngat.. diri sendiri pown tak betul…

Conclusion nyer aku rase malas nak ambik tau pasal dier.. sbb aku dah mula tak paham kenapa lak dier wat camtuh.. klo nak kaya buat dua benda satu masa… well.. bagi2 keje pown okey gak.. tapi kenapatak ajar dlu .. untuk take over kejer org.. hahaa.. eeee.. pelik2…

Well kenapa ada masih ada manusia yg lebih kejar kan akhirat.. padehal kene balance antara dua benda tuh… heheh.. mcm pakar sgt jer.. tapi yg aku tahu tujuan ibadah diwujudkan adalah untuk kita si manusia hina nie bekerja.. tapi asyik mengejar akhirat sampai benda lain tak terurus susah gak..

Skrung aku ngah blaja ilmu dunia dan akhirat dan pada masa yg sama aku tahu sumer benda… seorang ustaz mempunyai pelbagai ilmu tak susah… just blaja jer… pada masa yang sama tolong mak jugak… so tak de msalah… 

Well skrung nie aku tertanya-tanya apa sebenarnyer tanggung jawap sebagai abg….???? So sper tau jawap jer lah…
Aku dah jumpa beza abg2 nie… yg aku tahu abg nie sorang yg take care terhadap adik2 dier.. tapi dgn cara tersendiri… tapi yg aku tahu dier sentiasa tolong adik dier.. slalu Tanya pekembangan adik…
Menegur keslah adik… bimbing adik kearah yg betul ajar dier…. Dan pada suatu hari nanti kita yg akan memberi pertolongan dan moral support kepada adik  apabila besar nanti… SHAMER…
Well just pandangan…


Cukuplah sekadar apa luahan aku kat blog nie.. well comment or like okey..

No comments:

Post a Comment