Thursday 3 January 2013

satu Lagi Kisah Tentang Dier


“Aq terima takdir yg tertulis dengan hati yg terbuka dan redha”..
“Mungkin itulah jalan yg terbaik untuk nya”..
“x sangka die sudah melangkah ke hadapan dari aku..
“semoga die bahagia and berjaya di sana..
“Setiap insan pasti merasa saat perpisahan terakhir.. :'(
“Didalam kegembiraan tercetus kesedihan
“Mungkin aq x kn jmpe kawan sebaik dn sehebat kau lagi ..
“Aq terima takdir yg tertulis dengan hati yg terbuka dan redha..

Direct mesej dari kawan sebelahnye at twitter
assalamualaikum bang.. Iman pindah sekolah..
abg tau ke??
memang besar pon.. die pindah x bgi tau sufi lak tu.. sakit ati pon de gk..
tau x pe.. first hari skola trkejut gk tau.. dngr cite die masok tahfiz 0173515025
x tau la bile die pindah..
bile die nk bagi tau??
ouhhh.. ok abg da contact die ke??
bgi tau sufi tau pe2 data pasal die
please


Hati aku tak pandai menipu… Hati aku susah nak pahami, semua org anggap aku gembira sentiasa.. hari ini mereka mula tgk aku tgh marah.. sebenarnye aku tgh dalam kesedihan sebenarnye.  Itulah luahan hati seorang kawan yang sentiasa mengaharapkan dier balas semua telatah yang dier slalu lakukan.. untuk mencari satu kawan nangis. Tapi… ini keluhan hati dier menyebabkan hati saya tersentuh.. kerana dier yg meninggalkan Langat. Untuk meneruskan pembelajaran mempelajari ilmu akhirat... masa itu aku masih teringat dengan telatah dier ketika kami bersama. Makan bersama. Gembira bersama. Tergelak-gelak macam org gile bersama.
Yang mengejutkan kami dier meninggalkan pesan dan apa mesej tuk dipaskan.. bagi kami kami sebagai kawan jika perkara yg baik jika boleh dishare dgn kawan.. tapi sume org tak tahu.. bukan terasa…. Jadi mcm terkejut.. sbb tetiba je dier hilangkan diri dari dan dengar2 die dah takde kat skolah.. hati sper yg tak tersentuh.. sume hati akan tersentuh…





Abang paham perasaan sufi tuh.. abg dah laluii semua tuh..
Abg bagi tau kawan yg paling rapat dgn kita hanya bertahan 3 tahun je.. seterusnya akan menghapi zaman perpisahan dengan kawan.. hmmmmmm.

Kawan nangis memang susah nak cari…. So jaga lah kawan2 anda… jangan jadi seperti. Nie.. sebenarnye ada cerita yg terlalu secrete yg tak buleh distory disini.. kami tahu kami slau makan cendol bersama. Dier muhd iman pernah mengahadapi pembedahan dan pergi untuk mengejar ilmu akhirat… hope kamu Berjaya dik. Abg doakan kamu sebaik yg mungkin.. abg rindu sgt zaman kita dahulu.. abg ingat kenangan kita dulu....semoga kita berjumpa lagi... hpe kamu sihat slalu.. abg sentiasa mendokan adik2 abg... 


 

No comments:

Post a Comment