Monday 23 September 2013

Untuk Sahabat Daripada Sahabat

















Hari ini adalah anugerah, esok adalah hadiah. Sungguh sukar untuk aku luahkan isi hati yang lama aku pendam. Aku bersyukur diberikan satu sahabat yang sentiasa membuat aku happy. Tapi kenapa kan, susah aku nak luahkan. Aku mengerti erti qada dan qadar. Aku percaya dunia adalah roda, aku sering dikelilingi dengan lagu dari maher zain – so soon. Di dalam lirik itu sering mengungkap kata-kata puitis yang dilontarkan kene pada aku.satu hari aku terfikir. Jika aku pergi dahulu sebelum dia? Apa yang akan belaku. Apa jadi pada keluarga aku. Apa jadi kepada aku.



Apa yang dia akan rasakan. Jika ia betul-betul belaku, aku nak kau jangan menangis kerana aku, malah berikanlah seikhlas hati sepotong surah Al-Fatehah kepada aku yang mungkin akan menolong aku kelak. Sudah lama aku terfikir, jika betul-betulah kan. Mcm mana aku nak hadapinya. Kalau kau pernah excident dulu, aku dah kelang kabut. Itu aku, mungkin kau lain kot. Kalau kau dulu demam aku yang dapat rasekan. Itu aku tak mungkin kau. Yeah. Aku masih ingat lagi dimana pajang jangka hayat bagi satu ukhwah sahabat itu adalah lime tahun. Tapi jangkaan aku salah. Sebab ukhwah aku dengan die sudah mencecah tujuh tahun. Sejak pertama kali berjumpa sehingga sekarang masih lagi bersua. Mungkin kami berdekatan untuk bersua, tapi bile berjauhan, ada je yang tak kene. Ini bukan kisah cinta. Tapi luahan sahabat. Kalau hadirnya kau tika aku tengah baran, kau lah yang jadi air batu yang sering membuatkan sejuk
.
 Tapiiii. Jika lah aku ditakdirkan aku nak kau tolong aku. Matikanlah dan padamlah sume memory dan data dalam memory card aku dan data2 serta luahan hati aku nie jika aku tiada lagi. Aku tahu kau tahu username dan password aku. Jadi tolong aku untuk padamkan kesemua ayat , memory kenangan dan semua yang berkaitan antara kau dan aku.. aku bukan apa itu untuk kebaikan kita bersama. Aku susah mendapat kawan. Banyak yang tidak menyukai aku. Kalau ada pown kawan untuk mempergunakan aku.  Tapi kau tidak macam tuh. Ni adalah wasiat aku terhadap kau. Wahai sahabat. Cukup sekadar waktu. Hari ini adalah anugerah esok adalah hadiah. Wasalam

    Admin: