Thursday 9 April 2015

Kisah AKhir Sem

ya Allah berjuta minit aku dah bazirkan ketika di sekolah dahulu. berjuta jam aku dah bazirkan masa di politeknik. berjuta jam pula kau bersama keluarga. Aku lebihkan kawan-kawan yang belum tentu bawa aku ke syurga. 




Aku lebih sayangkan kawan-kawan dari keluarga ku sendiri. Baru lah aku tahu bertapa sakit nye kalau aku betul-betul berjauhan dengan keluarga. Akhir sem ini dipenuhi dengan onak dan duri yang sakit membuat aku membuka sedikit kelopak mata yang berat seperti di Tarik mengunaan durmbell roommate aku nie. Tapi itu lah yang berlaku. Semua orang akan lakukan ini. Sehingga satu masa kita sendiri yang terasa alpha. Aku merasakan sendiri tika aku seorang dibilik sedang memikirkan. Kenapa aku masih di katil dan tidak sambung “study” wahhal esok final exam kertas databases yang penuh dengan teori. Tapi hati aku membuak untuk mengedit satu video yang aku simpan lama untuk di edit. Bile sampai di depan meja belajar, seperti ia hilang dan hilang terus melayang idea yang disimpan lama. Aku mula mencari video-video kenangan dahulu. Satu-satu dibeleknya melihat senyuman kawan-kawan yang banyak memberi memori. Memori penuh pada video. Dan dikala mencari video. Akan teringat lagu-lagu yang pernah dibuat jadilah lagu ost untuk video sungtingan aku sendiri. YANNI ye kumpulan bernama YANNI disini terdapat banyak kisah. Kisah bersama kawan, sahabat dan rakana. TAPI dimana ibunya dimana Ayahnya. Nasib baik aku dilahirakan keluarga yang saling memahami satu sama lain. Dari situ aku kenal siapa aku. AKU ALPA aku LUPA yang aku ini masih ada keluarga. Jadi aku hentikan niat untuk study dan menulis erti sedikit kehidupan ini. Ayah ibu MAAFKAN HAikal yang sering LUPaKan ibu dan AYAH… MAsa itu aku lupa dan aku menangis tapi untuk apa? Kawan mendajal aku? Kawan benci aku? Dahulu sehingga kini. Hidup aku mesti kena ada mereka ke?(kawan)? Hurm. Fikirkan lah Haikal dan kepada pembaca. Jika ada ayah dan ibu itu lah kawan KAmu Sahabat kamu kekasih kamu mereka yang kamu kene pegang. Bukan KAWAN. KINI AKU DAH SEM TERAKHIR DAN INI YANG AKU SEMPAT BUAT UNTUK BLOK AKU. DAN KEMUNGKINAN AKU AKU KELUAR DARI DUNIA BLOK INI. JIKA BERJUMPA lagii>>

xoxo PLUBLISH   ;)