Friday 25 October 2013

MAAFKAN AKU

Masuk nie mungkin sudah enam tahun aku kenali kamu. Dan setiap tahun seperti ini mesti belaku. Pada  masa inilah kamu bercakap pada aku yang kamu nak pergi dari Hulu Langat. Gambar-gambar kamu pada masa itu buatkan aku terasa kosong. Buatkan aku berasa tiada apa-apa. Tika kamu lafazkan , masa-masa minum sebelum pergi pada gambar kamu. Aku rase seperti akan kehilangan seseorang yang aku sayang. Tapi kali ini betul-betul ternyata yang kamu memang akan jauh. Aku rasa sekrang apa yang dimaksudkan memori, aku paham apa itu erti sahabat, aku paham apa itu perpisahan. Aku selalu mengharapkan sesuatu yang gembira akan belaku. Baru aku paham apa erti kehidupan. Apa erti kesedihan. Baru aku  tahu kehidupan roda yang sedang aku lalui. Aku tak tahu bagai mana nak ungkapkan. Sebenarnya hati aku betul-betul sedang menangis. Hati aku bersalah. Hati aku sayu. Aku betul-betul memohon maaf atas kelakuan aku. Aku rasa aku  bukan yang terbaik. Cukup sekali aku. Aku cuba jadi yang terbaik. Bukan aku yang sekarang. Aku sebenarnya masih lagi mencari siapakah sebenar diri aku. Aku bukan budak yang baik. Remaja yang punuh dengan hati dendam.. aku baru perasan. Yang aku pernah buat org yang macam mana aku kene. Aku rase sebersalah sangat. Selagi aku tak balik Langat dan tak minta maaf kepada semua orang. Selagi tuh aku akan rase sebersalah. Aku tak terniat nak suruh kamu membaca luahan hati ni. Tapi hati ini rase tidak tenteram. Sudah bermacam perkara aku buat.tapi tak kena. Aku rase aku dah banyak buat salah kat semua orang yang aku kenal.aku rasa aku nie manusia yang tak berguna. Aku rasa aku dah tak jumpa siapa yang aku sebenarnya. Aku tipu diri aku. Aku buat gembira. Walhal aku tengah sedih sangat. Tolong lah siapa yang boleh bagi semangat kat aku. Aku takut dengan diri aku sendiri. Aku takut wei..Tolong aku……

……MAAFKAN AKU…..