Monday 12 May 2014

Gundah

Morning.. BTW baru bangun tido.... aku siap2 lah nak bersihkan diri, masa tuh terpasang channel astro ria, cerita master chef dan aku tertengok nama yang sedang bercakap... tapi namaa dieeee Karl Syafieq.. hati aku tak sedap...sebelum aku bangun dari tidur, aku ada termimpi satu suasa yang moden



Suasana: suasana yang tak terlalu moden dan ada beberapa banggunan yang besar dan bukanya semua tinggi, aku berjalan di pelusuk bandar itu, dan apa bila aku kepenatan, aku berhenti seketika di tepi devide batu jalan raya sambil meminum air yang menyegarkan. masa tuh air aku nampak gelap. yang lain nampak meriah  dan cerah. cuma masa itu sudah ke magrib, jadi suasana agak ke-oren-ngan. aku teruskan minum air. bila air aku sudah menghabiskan airnya. aku nampak sesusuk badan yang memang aku kenal sedang berjalan laju sambil merokok.. aku memang kenal siapa gelangan itu. aku memanggil namanya terus bertukar suasa... aku tetiba berada jauh dari tempat itu, makin jauh dan jauh .. jauh lagi..  tetiba aku ternampak badan aku sendiri dan tersedar... aku menyoalkan.. aku pergi mana? takkan lah tempat tuh yang perjalanannya 5 jam dari sini ke utara. adeh.

Bila aku google nama tempat yang aku mimpi... Checkmate betul sebiji macam yang aku mimpi kan cume angle je lain. tapi mcm nielah tempat nya.....

Beginilah keadaan bila aku sampai tempat tu..
 aku tak tahu kenpa tempat ini

Ini juga salah satu gambar yang aku termimpi.

Baginilah rupanya bila aku sudah menjauhkan tempat itu
 selepas tegur empunya badan


aku kini tak mengerti apa maksud mimpi ini. kerana terlalu banyak juga aku bermimpi yang aku tak tulis semula.. tetapi mimpi aku mesti melibatkan orang. dan ada maksud tersirat.. ini juga salah satu maksud tersirat.. tapi aku tak paham apa maksud mimpin ini. adakah aku perlu kesana??? adakah aku perlu mencari kenapa aku bermimpi tempat ini?? adakah aku perlu call orang yang ada kat sne?? hurm Ya Allah Selamatkanlah Sahabat Aku Disana... Amin.