Wednesday 27 August 2014

Sepucuk Email kepada Bonda

hari ini adalah hari keramat setiap tahun dan setiap tahun aktiviti sebelum kemerdekaan aku akan bizi bile cecah 2014

hari ini adalah hari keramat setiap tahun dan setiap tahun aktiviti sebelum kemerdekaan aku akan bizi bile cecah 2014    still bizi tapi 20 minit ini aku nak cube berhubung semula dengan orang yang pernah mangajar aku. "sekadar secebis ingatan ikatan tersimpul mati". itu lah luahan sajak yang pernah menjadi kebanggaan SMKAJ. dan itu lah yang menguhubungkan kami semua. #sajakHariGuru dikarang oleh Hadfizah binti Fadhil. 

surat yang dilayang kan ke salah seorang guru kesayangan 

______________________________________________________________________________

salam bonda apa khabar. moga sihat disana. 
 anakanda sehaja mengirim surat eh surat ke? hurm. takpalah. agar mesej nya sampai. anakanda mengirim sepucuk email ini ingin menyatakan rindu anakanda dan anak2 yang lain kepada bonda. dengan harapan ingin bersua. tapi hanya masa yang menentukan.. pada setiap detik adalah emas. setiap hari adalah ulasan. esok akan menanti, semalam adalah memori. esok adalah misteri. hari ini adalah jawapan. setiap hari adalah hari guru. memori kami sentiasa mekar. tak pernah putus walau skit yang menghalang. setiap tahun selepas ketiada mekar bunga di makmal. hanya tinggal dahan dan daun sahaja menghiasi. coretan bersama yang dilekatkan di dinding pengubat diri. sejak jauh dari banggunan hebat itu. hati kini rapuh. takut tiada pengganti. tapi sudah terjawap. banggunan itu masih mekar dan kukuh penuh dengan memori dan emosi. sedih bile tertekan butang flash back. tapi itu lah erti rindu di hati.. Setiap tahun yang dilalui, akan bermula dengan Januari hingga desember. hari-hari tersebut bermain di fikiran walupun tahun mencecah 2015 tapi kenagan 2009 tak pernah mati. susah diungkapan dengan kata2. tapi itu lah saya. maaf jika terguris. saya hilang sume kenalan dan hari ini. saya cube menyambung semula talian terputus. tapi dengan bonda hanya tinggal ikasilat sahaja medium bersua. yang ikhlas haikal

__________________________________________________________________________________________



harap di baca