Thursday 27 May 2021

Apa itu pilihan?

Salam semua pembaca.

Sedikit kecewa dengan adik2 saya di masa kini. Apa yang berlaku adalah bermula dari pilihan. Kenapa dalam hidup kita ada pilihan. Kenapa tak ikut resam padi? Kenapa Tak Ikut Rancangan yang ada. 

WELL. 


Semua kene tahu, betul tuhan dah letak racangan hidup kita setiap orang berbeza. Apa yang di rancang kadang-kadang tak menjadi. dan kadang kala kita buat pilihan yang salah di dalam pilihan kita. Disitu lah adanya racangaan. Kalau kita terlalu selesa di dalam hidup kita sekarang bermaksud kita belum lagi capai kejayaan tu. Apa yang aku cuba sampaikan adalah hidup kita ini ada satu pelumbaan dalam istilah bukan islamic. Tapi apa yang nk diberi tahu. Hidup kita adalah satu pilihan. Dimana dalam pilihan ada dua. Meh aku share flow dia. 


Pilihan 1

-kebaikan dan keburukan 


Pilihan 2

-kebaikan dan keburukan. 


So korang pun dah boleh faham apa yang dimaksudkan dengan flow ni. so aku bagi satu situasi 

Kita nk beli kereta baru. Pilihan yang ada Kereta Baharu dan Kereta Terpakai. Jadi kalau beli kereta baru ada kebaikan dan keburukan, sama juga seperti Kereta Terpakai ada kebaikan dan keburukan. So pilihan ada disitu. so kalau kita tengok dengan kewangan kita dengan pendemic sekarang berbaloi membeli mana satu. semua terpulang kepada sendiri. Yang penting buat pilihan, istiqarah serta istiqomah tetapkan pendirian dan ikhlas menerimanya. 

So kesimpulan aku disitu. setiap pilihan ada kebaikkan dan keburukkan. yang penting kita sedar, kenal diri kita dan ikhlas menerima segala apa dugaan. 

Fikir-fikirkan. 

Salam....


XOXO

No comments:

Post a Comment