Monday 17 January 2022

Apa yang kau nak dalam hidup aku?

Mimpi Pertama (16.1.2022)

(17.1.2022)
Siapa kau?

Motor aku rosak dengan engine yang pecah 


Aku nak siap2 nak bergerak ke Kelantan. Aku tak pasti ke sana untuk apa. Tapi apa yang aku ingat dalam mimpi tu aku punya Motor Lc Aku rosak dimana aku tengah ke kereta masa tu. Aku tetiba aku tengok dibahagian tepi dah berasap rupanya aku hos air penyejuk injin sudah pecah dah terkena enjin. 

Cerita dia begini. 

Masa tu aku keluar nk panaskan enjin kereta wira aku. tetiba datang seorang perempuan yang dalam keadaan tercungap belari kearah aku. dan dia tegur aku. "Ni xxxxxxx kan, awak ambil kunci kereta ni. dan tolong jaga kereta ni. please..." aku pun balas "ko ni dah kenapa? apa lak nk suruh aku ambik kereta ni... adeh". Perempuan tu pergi sambung tercungap  lari pergi dari situ. 

Aku pun terus matikan enjin kereta dan cari kereta  tu dia parking kat mana dengan menggunakan motor aku.. Aku terjumpa lah kereta tu parking di tempat yang tak sepatutnya.. Aku start kereta tu dan parking di tempat yang biasa orang luar parking dan 100 meter dari parking kereta aku dimana parking tu di sebelah luar kawasan tapak parking kereta baharu. memandangkan kawasan rumah aku ni dah penuh.. jadi taknak jadi masalah pada orang orang lain dan taknak orang kecam aku, aku pun letak kereta tu. dan terus ke motor aku . masa dalam perjalanan pulang untuk letak motor aku.. tetiba enjin aku berasap dan nampka hos enjin air penyejuk bocor. adeh...  jadi aku letak ke paring moto aku dan biarkan sbb malas nak fikir.. aku lak nk gerak ke Kelantan haish susah lah satu2 masalah. pompuan tu pun dah kenapa.. 

Masa dalam kereta untuk kesana aku banyak gila berfikir.. apa yang sedang berlaku.. haish pening2.. 


Tetiba sedar dari mimpi, Then aku tanya siapa lak pompuan tu. then aku bangun dan carik beg laptop yang selalu aku kendong tu.. dan carik kunci toyota vios tu. fuhh nasib tkde... tapi apa yang aku gambar mcm real je. tapi takpelah.. biarlah dia menjadi mimpi dan biarlah aku malas nk fikir.. kalau sebelum2 ni kalau aku mimpi mesti ada mesej tersirat.. aku akan carik balik apa yang tersirat tu.. tapi skrung dah dewasa malas nk fikir dah. walaupun dia ada nak bagi mesej. so aku getlong je dengan kehidupan masa biasa. Tapi......



Mimpi Kedua (17.1.2022)


(23.1.2022)
Sambungan: 
Toyota Vios Hitam bernombor pendaftaran BHE

Wanita perempuan hamil dan menangis di katil sambil menadah tangan nya yang dimana tangannya mempunyai anak kecil (bayi). Aku pula betul2 sebelahnya sambil menenangkannya. Dan ada seorang pakcik memandang tepat pada aku. 

 Aku tanya Toyota ni kau punya ke? perempuan tu menangis sambil menganguk kepalanya perlahan. Kenapa kau bagi aku sebelum aku pergi hari tu Kelantan hari tu? dan kau beriya2 suruh aku ambik kereta tu kenapa? dia diam sambil menangis. Didalam keteganggan dengan suara wanita menangis dan dan bayi menangis di Hospital, aku terpandang seorang pakcik tua pandang tepat ke arah aku. Aku terus capai beg laptop yang selalu aku ngendong dan pergi dari situ. 

Dalam hati aku. "siapa pakcik tua yang pandang aku tadi?" haish.. aku terus capai kunci kereta terus ke rumah dalam 30 minit. Setiba aku di parking rumah flat taman aku, aku terus capai kunci moto toyota itu dan kunci motor aku yang rosak untuk cuba start dan jalan untuk mencari dimana kereta toyota itu. setiba di parking mula2 aku letakkan kereta tu aku perasan kereta itu hilang. Aku pusing2 taman aku cari2 dengan keadaan moto aku yang rosak tu sehingga aku jumpa seseorang. nama dia en Asnan. dia juga sedang mencari kereta dia yang  hilang. 

Untuk pengetahuan semua pembaca: Taman aku ni takde lah besar sangat sekadar muat kan 5 blok dan 1 blok berpenghuni 100 keluarga. jadi tidak cecah 1000 keluarga dan parking pun buat cukup2, memandangkan makin ramai keluarga yang membesar. parking tidak cukup. jadi aku nak disambungkan cerita aku parking di sebeleh kawasan yang ingin dijadikan tempat letak kereta tambahan. masa aku parking tapak parking hanya diletakkan beberapa barang seperti batu bata, tar jalan. jadi kereta yang toyota aku parking disebelah luar tempat tu. mungkin masa aku parking dorang dh minta aku alihkan kenderaan tapi aku berada di Kelantan masa masa tu. jadi dorang alihkan sendiri tak tahu letak kat mana. Hmm Atleast aku ada toyota vios tu. 

Haish Mana Toyota tu?

dan aku tersedar dari mimpi tu.


Bila aku dah tersedar dan bingkas bangun.. Banyak pula persoalan yang tak terungkai. 

1. Siapa perempuan tu
2. Siapa yang bawak Toyota Vios Hitam BHE tu di dunia sebenar

3. Siapa pakcik tua tua?


Bila aku tanya bapak aku.. Pernah nampak ke orang bawak toyota vios hitam no plat BHExxxx, ayah aku jawab mcm ada.. tapi tk ingat kat mana? .... adehhhh... 


aku sediakan ruang komen dibawah.. 

No comments:

Post a Comment