Saturday 14 January 2012

Adakah Kenangan Itu perlu

Selepas SPM ramai yang banyak buat hal masing-masing... Termasuklah aku.. Aku tertanya-tanya.. Adakah kenangan itu perlu.. Setelah aku fikir.. Kenangan itu memang penting.. Untuk kita jadikan teladan.. Tapi setiap kenangan yang dilalui adakalanya baik dan adakalanya buruk...

Aku ada kenangan yang rase tak dapat dilupakan..
Aku sebenarnya perlukan seorang kawan yang betul-betul paham aku.. Aku ada kawan.. Orang panggil die Chedet.. Kat area rumah aku ramai orang kenal dia..
Tapi sejak akhir-akhir nie... Aku susah sangat nak jumpa dia.. Aku masih lagi tidak bekerja disebabkan ketiadaan kenderaan di kawasan rumah aku.. Jadi aku jarang keluar rumah dan terperuk jer kat umah.. Chedet tuh duduk 20 km dari rumah aku.. Jadi tak dapatlah jumpa dier selalu.. Akhir-akhir nie pulak dier bukak tempat basuh keta.. Lagi susahlah aku nak jumpa dier.. Aku bukan apa.. Aku bukan apa.. Terlalu banyak kenangan aku ngan dia time sekolah dulu.. Bile ada program sekolah je.. Kita orang mesti bersama.. Jadi klo boleh nak jer lepak setiap masa ngan dier.. Kitaorang nie dah lah kepala giler2.. Bak kata orang tuh susahlah gler nak lupakan.. Time skolah dulu aku banyak buang masa dengan dier ar.. Walaupun kelas aku dengan kelas dia berlainan.. Tapi bile abih sekolah.. Kitaorang akan lepak kat makmal komputer sampai petang.. Baru balik umah masing2.. Hmmm... Itu semua tinggal kenangan.. Aku takder kawan len yang macam tuh dah sekarang nie.. T_T.. Kalau boleh lepas dapat result nie.. Nak sambung belajar dengan dier sama2.. Itu kalau ada rezeki... Bak kata orang kawan yang mcm tuh kat mana2 ada. hmm... yeker... adake kawan yang gelak gila mcm kitaorang nie erk..

Hmm.. itu kenangan aku ngan dier.. tapi sekarang nie aku tetap macam nie.. Hidup aku dengan labtop jer.. baru aku tahu.. Yang hidup dengan internet dan Pc tak sama dengan ada kawan yang memahami kita.. Bler lah aku dapat jumpa dier lagi.. Jadi kenangan itu membuat aku nangis, sedih, gembira, dan duka.. Pahit manis kehidupan.. hmm..


sengan nak luahkan kat orang... jadi nie lah tempat aku luahkan...


No comments:

Post a Comment