Thursday 26 January 2012

Ntah Lah

Sejak lepak ngan dier nie... Dah rase lain lak.. maybe aku bukan seorang yang perokok kot... aku rase macam dah tak serasi.. hmmm.. ntah lah... aku rase tak stable, rase tak selesa.. mungkin dier pown terjebak sama... mintak maaf lah... aku tak leh ar.. klo budak bawah umur merokok dpan aku... rase mcm kita salah sbb tak jalankan amar maaruf dan nahi mungkar.. hmmm... aku suka lepak ngan dier.. tapi dah jadi mcm nie.. rase mcm dah tak leh bla... lebih2 lagi aku dah condanm kan kawan2 dier dgn sms.... pastuh aku rase mcm bersalah... then beberapa hari later mak bapak nak anta cendawan... but aku cakap yg aku tak leh ambik.. tapi tibe2 mak dier call aku dan cakap dier kat bawah umah... padehal aku dah bagi tau yang aku tak nak wat sementara nie.. hui... rase sebersalah... aku tak tahu ar.. aku yg salah ker diorang yg salah... aku mcm streessss... sbb mind set aku .... dah wat aku berfikiran yg jauh nie.. eee...

hmmm... lagi satu yg menyebabkan aku rase kurang selesa bila dier ader kuarkan fakta  pasal " aku tak berani langgar yg peraturan yang Allah tetapkan.... iaitu tak leh kuar malam"... jadi aku pelik..??????? gler... salah ker kuar mlm............. hey ntah ar...
 aku dah pening ar... sbb tak de dahlil  dan hadis yang menghalang umat manusia untuk kuar malam.. yang jadi salah nyer, perbuatan yang kita buat... iatu halal atau haram.. kita tahu bezakannya....... pikir2kan lah... dah lah susah lah klo orng yang berfikiran tertutup.. dier nampak depan jer.. disebalik benda tuh dier tak nampak.. bengang... betol.... dgn orang mcm tuh.. sumer nyer bermasalah... eee.. hmm... aku cube ubah dier.. tapi tak dapat.... nak wat camner....
 end -soalan yang tiada jawapannya-

No comments:

Post a Comment