Tuesday 9 April 2013

Tingkatan Satu Aku


Pada zaman ini lah aku meluaskan zaman it aku sehingga sampai ketahap yg boleh bekerja. Bukan nak bangga tapi ini lah hakikat aku pada masa tuh. Aku dilahirkan bukan lah org yg berada atau nama sintifik nya kaya. Aku sedar pada masa tuh aku lah yg paling mundur sebab tiada pc. Org2 lain syok dengan dunia dorang dengan main game. Tapi aku duk jadi budak yg sentiasa cakap kat bapak aku “ ayah boring ar.” Tapi ayah aku ckap dengan selamba “gi lah buat keje ke, carik benda lain mcm main bola ke, nie boring je keje nye”  


Start pada ayat terakhir aku, aku memutuskan lepas je upsr aku ingin berubah, aku kini berjalan seorang diri dan mencari dunia aku yang lain, tak pernah aku jejaki, tak pernah pengalaman aku di kejar anjing. Jadi seperti budak nakal yg lain, pernah sekali ponteng solat jumaat, tapi kini aku ada  hala tujuan.. aku mencari ilmu dalam bidang technology selepas aku gian pengang keyboard untuk dengar lagu, untuk tgk video sahaja. Ada lah main flash game kat y8.com. yup. Start pada hari itu aku jadi gile computer ,hidup aku sume nak computer, perkataan sanggup itu menjadi darah dagging aku , SANGGUP, sanggup buat aper sahaja, termasuk pegi Pusat internet desa  semata-mata nak pegang computer, pagi-pagi buta lagi bapak aku hantar aku ke sana, pegi sekolah, mencari tempat2 yang ada computer. Cc kurang sbb takde duit an. So takde lah sgt nak main cc, kalau kaya tak yah cc kat umah pown ada kan. Tapi aku usaha untuk ada pc well, aku sanggup pegi ke makmal ict pagi2 semata-mata nak main pc, dari masa tuh lah aku start jumpa cikgu noorman dan pn salbita sbb dorang lagi mendorong aku untuk bermain pc, tapi dengan syarat, pelajaran diutamakan dan jaga makmal, jester aku dipelawa untuk jadi pengawas ict disekolah aku, dari situ aku tekun belajar it, mengenal erti persahabatan dan kerja dalam  kumpulan,
Alhamdulillah, aku berjanji dan bernaza pada masa tuh. Di mana jika aku dapat nombor 1 atau 2 dalam kelas, ayah aku nak belikan sebuah pc, syukur kehadrat ilahi di mana aku dapat nombor 2 dlam kelas aku, terus bapa aku bawa ke lowyat untuk beli kan satu set pc tapi pada masa tuh pc sahaja ar sbb monitor dier ada, habis seribu jugak lah harga pc tuh. Tapi aku terharu sbb ayah aku sanggu berhutang, terima kasih ayah ibu terima kasih sgt2.  Aku mula belajar melalui computer di rumah sehingga sekrang. Amin syukur.. 

No comments:

Post a Comment